TR | EN
Bölümümüz Tezleri

Özel Eğitim Tezli Yüksek Lisans Tezleri

Yıl Yazar Danışman Tez Başlığı Fotoğraf Galerisi
2019 Büşra YILMAZ YENİOĞLU Dr. Öğr. Üyesi Mine SÖNMEZ KARTAL Zihin Yetersizliği Olan Çocukların Dayı Hissini Geliştirmede Doğrudan Öğretim Yöntemine Dayalı Etkinlik Paketinin Etkililiği Tıklayınız
2019 Hasan KÖSE Dr. Öğr. Üyesi Mine SÖNMEZ KARTAL Animasyonlarla Hazırlanan Video İpuçlarının Bir Arada Sunulmasının Bir İş Becerisi Öğretimindeki Etkililiği: Araba Yıkama Örneği  
2019 Havva PAMUK Dr. Öğr. Üyesi Mine SÖNMEZ KARTAL Özel Gereksinimi Olan Çocuğa Sahip Anne-Babaların Aile Katılımları ve Aile Katılımlarını Etkileyen Etmenlerin İncelenmesi  
2019 Muhammed Mustafa ÖZAYDIN Dr. Öğr. Üyesi Mine SÖNMEZ KARTAL SQ4R Tekniğinin Hafif Düzeyde Zihin Yetersizliği Olan Öğrencilerin Okuduğunu Anlama Düzeylerine Etkileri  
2020 Gamze İNCİ Dr. Öğr. Üyesi Mine SÖNMEZ KARTAL Üstün Zekâlı ve Yetenekli Öğrencilere Genel Eğitim Okullarında Sunulan Eğitim Hizmetlerine İlişkin Öğretmenlerin Deneyimlerine Derinlemesine Bakış  
2020 Kübra SAYAR Prof. Dr. Nevin GÜNER Genel Eğitim Ortamlarında Özel Gereksinimi Olan Öğrencilerin Dersle İlgilenme Davranışı Üzerinde Kendini İzleme Stratejisinin Etkililiği Tıklayınız
2020 Samed YENİOĞLU Prof. Dr. Nevin GÜNER Kaynaştırma Öğrencilerine Fen Konularının Öğretiminde Tablet Bilgisayar Aracılığıyla Sunulan Fen Deneylerinin Etkililiği Tıklayınız
2021 Aslı KANADLI Prof. Dr. Nevin GÜNER Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Bireylerde Cinsel İstismar ve Cinsel Eğitim: Öğretmen Görüşleri  
2021 Asuman SAĞLAM AK Dr. Öğr. Üyesi Mine SÖNMEZ KARTAL Özel Gereksinimli Küçük Çocuklara Okulöncesi Geçiş Becerilerinin Kazandırılması: Tek-Denekli Araştırmalarda Betimsel ve Meta Analiz  
2021 Ayşenur ÇAYIR Prof. Dr. Nevin GÜNER Hafif Düzeyde Zihin Yetersizliği Tanılı Çocuğa Sahip Ailelerin Eğitsel Değerlendirme ve Tanılama Sürecine İlişkin Görüşleri  
2021 Murat Hikmet AÇIKGÖZ Dr. Öğr. Üyesi Mine SÖNMEZ KARTAL Aile Eğitimi ve Performans Geri Bildirimlerinin Özel Öğrenme Güçlüğü Olan Çocuğa Sahip Bir Annenin Akıcı Okuma Stratejilerini Kullanma Düzeyine Etkileri  
2021 Sultan KAYA Prof. Dr. Nevin GÜNER Genel Eğitim Sınıflarında Öğrenim Gören Özel Gereksinimli Öğrencilere Matematik Becerileri Öğretiminde Somut-Yan Somut-Soyut Öğretim Stratejisinin Etkililiği  
2022 Abdulkadir KOCAOĞLU Prof. Dr. Nevin GÜNER Barınma Merkezi İlkokulunda Eğitim Gören Özel Gereksinimli Bireylerin Tanılama Süreci: Sınıf Öğretmeni ve RAM Personeli Görüşleri Tıklayınız
2022 Gökhan BAYKAL Dr. Öğr. Üyesi Mine SÖNMEZ KARTAL Özel Eğitim Ortamlarında Görev Yapan Öğretmen ve İdarecilerin Denetim ve Rehberlik Süreci Hakkında Görüşleri  
2022 Sevil IBRAHYMOVA Dr. Öğr. Üyesi Mine SÖNMEZ KARTAL Özel Eğitim Öğretmen Adaylarına Yönelik İşlevsel İletişim Öğretimi Başarı Testi Geliştirilmesi  
2022 Yavuz UĞUR Dr. Öğr. Üyesi Meral MELEKOĞLU Yükseköğretim Kurumlarının Engelli Öğrenci Birimlerinin Web Sayfalarının İncelenmesi  
2022 Hicran DENİZLİ GÜLBOY Doç. Dr. Derya GENÇ-TOSUN Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Öğrencilere Fen Konularının Öğretiminde Artırılmış Gerçeklik Uygulamasının Etkililiği  
2023 Ali KURT Dr. Öğr. Üyesi Meral MELEKOĞLU Okul Öncesi Genel Eğitim Sınıfına Devam Eden Görmeyen Çocuğa Geometrik Şekillerin Öğretim Sürecinin İncelenmesi: Bir Durum Çalışması  
2023 Aslıhan ARSLAN Dr. Öğr. Üyesi Mine SÖNMEZ KARTAL Özel Eğitim Öğretmenlerinin Özel Gereksinimli Bireylerin Eğitiminde Aile Katılımı Hakkında Görüş ve Önerileri  
2023 Ayşe KAYA Dr. Öğr. Üyesi Meral MELEKOĞLU Zihin Yetersizliği Olan Çocuğun Oyun Becerilerinin Geliştirilmesinde Doğal Öğretim Temelli Aile Eğitim Programının (DOTAP) İncelenmesi: Vaka Çalışması  
2023 Burak ÇARŞANBALI Dr. Öğr. Üyesi Meral MELEKOĞLU Özel Öğrenme Güçlüğü Olan İlkokul Öğrencilerinin Öz Düzenleme Becerilerinin İncelenmesi: Bir Karma Yöntem Araştırması  
2023 Hüseyin TEKE Dr. Öğr. Üyesi Meral MELEKOĞLU Ergenlik Döneminde Zihin Yetersizliği Olan Çocukların Ailelerine Yönelik Aile Cinsellik Eğitim Programının (MT-ACEP) Etkililiği  
2023 Emine GÜREL BOYUN Doç. Dr. Derya GENÇ-TOSUN Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocukların Sohbet Etme Becerilerini Geliştirmede Replikli Öğretimin Etkisi  
2023 Kübra ŞEN Doç. Dr. Derya GENÇ-TOSUN Özel Eğitim Öğretmenlerinin Alternatif ve Destekleyici İletişim Sistemlerine İlişkin Görüşleri  
2023 Maide KOLAY Dr. Öğr. Üyesi Mine SÖNMEZ KARTAL Özel Eğitim Öğretmenlerinin Ağır ve Çoklu Yetersizliği Olan Öğrencilere Sunulan Eğitim Hizmetlerine İlişkin Görüşleri  
2023 OSMAN YAŞAR Doç. Dr. Derya GENÇ-TOSUN Özel Eğitim Öğretmenlerinin Alternatif ve Destekleyici İletişim Sistemlerine İlişkin Bilgi, Deneyim ve Tercihlerinin İncelenmesi Tıklayınız
2023 SEHER KOCA Doç. Dr. Derya GENÇ-TOSUN Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Bireylere Başkalarının Duygularını Tahmin Etme Becerisinin Öğretiminde Animasyonlarla Sunulan Sistematik Öğretimin Etkisi  
2024 Sibel GÜMÜŞ Prof. Dr. Nevin GÜNER Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Bireylerin Ebeveynlerinin Çocuklarına Sunulan Kanıta Dayalı Olan ve Olmayan Uygulamalara İlişkin Deneyimlerinin İncelenmesi Tıklayınız

 

Özel Eğitim Doktora Tezleri

Yıl Yazar Danışman Tez Başlığı Fotoğraf Galerisi
2022 Özge ÇULHAOĞLU Prof. Dr. Nevin GÜNER PQ4R Stratejisi Öğretim Paketinin Hafif Düzey Zihin Yetersizliği Olan Öğrencilerin Okuduğunu Anlama Becerilerine Etkisi Tıklayınız
2023 Hasan KÖSE Prof. Dr. Nevin GÜNER OSB Olan Çocuklara İşitsel-Görsel Koşullu Ayırt Etme Öğretiminde Resimli Kartlar İle Artırılmış Gerçeklik Kullanımının Karşılaştırılması Tıklayınız
2023 Yeliz YEKTA Prof. Dr. Nevin GÜNER Özel Gereksinimli Çocuğu Olan Annelere Çevrim İçi Bug in Ear (BIE) Teknolojisi ile Sunulan Koçluğun Çocukların Ev İçi Becerilerini Kazanmasına Etkisi Tıklayınız
2024 Gökhan İNCE Prof. Dr. Nevin GÜNER Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocuklar için Uzaktan Süpervizyonla Koç Yetiştirme Öğretim Paketinin Koç, Öğretmen ve Çocuk Çıktıları Üzerindeki Etkisi Tıklayınız